نوین خانه

نوین خانه | بهبود و نگهداری واحدهای تجاری و مسکونی

نوین خانه

نوین خانه | بهبود و نگهداری واحدهای تجاری و مسکونی

آلومینیوم

تعمیر پنجره آلومینیومی

پنجره آلومینیومی نوعی پنجره بسیار قوی و در عین حال سبک و با دوام می باشد. موادی که در کارخانه های ساخت پنجره های آلومینیومی مورد استفاده قرار می گیرد بسیار قابل انعطاف و یا به اصطلاح چکش خور می باشند. این به این معناست که پنجره های آلومینیومی تقریبا برای تمامی انواع اشکال قاب های پنجره قابل استفاده می باشند. این نوع از پنجره ها به خوبی قابلیت عایق بودن را اجرا می کنند و می توانند عایق مناسبی برای صرفه جویی در مصرف انرژی در خانه شما به حساب بیایند. به همین خاطر است که این نوع از پنجره ها باعث عایقی قوی برای حرارت به حساب می آیند. این نوع از پنجره ها دارای دو قسمت خارجی و داخلی می باشند که مابین این دو قسمت با استفاده از مواد غیر فلزی عایق هوا پر می شود که در اکثر مواقع گاز خاصی در این فضا قرار داده می شود.

یکی از ویژگی های بسیار خوبی که پنجره های آلومینیومی دارند این است که نیاز کمی به نگهداری دارند البته در مقایسه با پنجره های دوجدارهupvc این نگهداری بیشتر می باشد اما نسبت به باقی انواع پنجره ها نیاز به نگهداری کمتری می باشند. و همچنین از دیگر ویژگی هایی که این نوع از پنجره ها دارند قابلیت رنگ بندی این قاب ها می باشد که در کارخانه هنگام پخت مواد سطح این نوع از قاب ها رنگ بندی آنها هم اعمال می شود. تنها نقطه ضعفی که می توان برای این نوع از پنجره ها به آن اشاره کرد این مورد است که قیمت این پنجره ها از باقی پنجره ها بیشتر است و شما برای داشتن پنجره های آلومینیومی باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید.

قاب های پنجره

انواع مختلف چارچوب پنجره

انواع مختلفی از چارچوب های پنجره وجود دارد که در این قسمت از سایت به توضیح چارچوب های آلومینیومی و چوبی و upvc می پردازیم

چارچوب های آلومینیومی

این نوع از چارچوب های پنجره بسیار محکم و در عین حال سبک می باشند و برای نگهداری شیشه های سنگین بسیار مناسب می باشند فرض کنید به دلیل وجود سر و صدا در اطراف خانه خود به پنجره ای با شیشه های ضخیم نیاز دارید و طبیعتا هرچقدر ضخامت شیشه بیشتر باشد شیشه سنگین تر می شود و همچنین در خیلی از مواقع برای بوجود آوردن عایق صوتی مناسب در پنجره های چند جداره فاصله جداره ها را بیشتر از حد معمول در نظر می گیرند که چارچوب های آلومینیومی برای این کار و شیشه های با ضخامت زیاد مناسب می باشند.

این چارچوب ها قابلیت رنگ شدن دارند و می توانند به رنگ های مختلفی رنگ آمیزی شوند اما آلومینیوم نگهداری سختی دارد و باید به دوره های متناوبی تمیز شود و همچنین در شهر های با آلودگی بالا مانند تهران این چارچوب به مرور زمان خورده می شود و از بین می رود.


چارچوب پنجره

عایق پنجره

عایق بندی پنجره های قدیمی

وقتی که آب و هوای منطقه شما بشدت سرد و یا به شدت گرم باشد اگر عایق بندی پنجره های قدیمی به خوبی صورت نگرفته باشد به راحتی هوای خانه باعث آزار شما خواهد بود. این موضوع را باید در نظر بگیریم که انرژی حرارتی تنها از پنجره های شما هدر نمی روند بلکه از روش های مختلفی به بیرون از خانه راه پیدا می کنند مانند دیوارها، سقف ها و یا حتی کفپوش خانه شما اما راحتترین راه برای کم کردن هدر رفت انرژی در خانه عایق بندی پنجره ها می باشد. پنجره ها بیشترین هدر رفت انرژی را می توانند در خانه شما بوجود بیاورند مخصوصا پنجره های قدیمی.