نوین خانه

نوین خانه | بهبود و نگهداری واحدهای تجاری و مسکونی

نوین خانه

نوین خانه | بهبود و نگهداری واحدهای تجاری و مسکونی

ساخت کتابخانه چوبی

ساخت کتابخانه چوبی در منزل

با کمک دستورالعمل گام به گام ساخت کتابخانه چوبی در منزل، می توانید با نصب کتابخانه ایی که خودتان می سازید، به کنجی بکر از منزلتان گرما و ظاهری خاص ببخشید.

مرحله اول از ساخت کتابخانه چوبی

آموزش ساخت کتابخانه چوبی در منزل
چطور در منزل کتابخانه چوبی بسازیم
آموزش ساخت کتابخانه چوبی در منزل
چطور در منزل کتابخانه چوبی بسازیم

طبقه های کتابخانه را اندازه گیری کنید و برش دهید

اندازه‌ هر طبقه را مشخص کنید و آن‌ها را روی تخته سه لایی پیاده کنید. اطمینان حاصل کنید که عرض تیغه را نیز در نظر داشته باشید : هر تخته برش داده شده حدودا 4.5 سانتی متر  است. اگر می‌خواهید حاشیه هم داشته باشید، ابعاد آن را به ارتفاع کلی بیافزایید.

از اره رومیزی برای برش قطعات طبقه ها استفاده کنید (تصویر 1)، از بلندترین قطعه شروع کنید. تخته سه لایی را روی میزی چوبی قرار دهید تا به تعادل آن کمک کند. اما برای اطمینان بیشتر، از یک نخ به عنوان راهنما برای ایجاد برش مستقیم استفاده کنید. از اره گردبر برای برش قسمت پایینی استفاده کنید.  از آنجا که با یک اره گردبر نمی توان برشی مربع شکل داشت، از اره دستی برای تکمیل این کار استفاده کنید (تصویر2).

مرحله دوم از ساخت کتابخانه چوبی

آموزش ساخت کتابخانه چوبی در منزل
چطور در منزل کتابخانه چوبی بسازیم

اتصالات نر و ماده را برش دهید

از یک اره بازویی و یک اره گردبر برای برش اتصالات نر و ماده بالای قفسه استفاده کنید. (می توانید مقاله قفسه بندی انباری هم مطالعه کنید) از اره برای ایجاد یک برش ⅜  استفاده کرده و سپس شروع به برش یک شیار در انتهای طبقه کنید. تا زمانی که پهنای شیار به اندازه ضخامت تخته سه لایی نشده است، برشی ⅛ در راستای طبقه داشته باشید. این کار به طبقات بالا اجازه می‌دهد تا در دو طرف، برای ایجاد وضعیتی مطمئن تر کنار هم قرار گیرند.

مرحله سوم از ساخت کتابخانه چوبی

آموزش ساخت کتابخانه چوبی در منزل
چطور در منزل کتابخانه چوبی بسازیم

سوراخ ها را برای داشتن طبقاتی قابل تنظیم دریل کاری کنید.

محل طبقه وسط را علامت گذاری کنید، و از تخته جا اندازی به عنوان الگو برای دریل کاری سوراخ های قفسه‌ های قابل تنظیم استفاده کنید. تخته جا اندازی را به گونه ای محکم کنید که اولین سوراخ ۴ سانت بالا و بعدی۴ سانت زیر طبقه وسط باشد. از سرمته ای با قطر مناسب با تخته جا اندازی و قفسه استفاده کنید. سوراخ را تقریباً ⅛ عمیق‌تر از طول میخ‌ها دریل کنید. از یک قطعه نوار چسب و یا تنظیم کننده مته دریل به عنوان راهنما برای دریل کردن به عمق صحیح استفاده کنید. دقت کنید که سر مته را متناسب با ضخامت تخته جا اندازی انتخاب کنید.


ادامه و اطلاعات بیشتر در : ساخت کتابخانه چوبی

پنجره فرانسوی upvc

پنجره فرانسوی

آیا در مورد اینکه پنجره فرانسوی چه قیمتی دارد و چرا می‌تواند بسیار مناسب منزلتان باشند کنجکاو هستید؟ دلایل بسیار زیادی وجود دارد که چرا این سبک پنجره­ ها در هرخانه­ ای یافت می­شوند و اینجا جایی است که شما می‌توانید علت آن را متوجه شوید! علاوه بر آن به نکاتی در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌های آن هم اشاره خواهد شد.

پنجره فرانسوی چقدر هزینه دارند؟

پنجره­ فرانسوی (که به درب­ ­فرانسوی  نیز شناخته می‌شود) گذاری ظریف از محیط درونی  به بیرونی خانه  را نشان داده ، عبور نور را ممکن ساخته و به ایجاد فضای بیشتر در خانه کمک می‌کند.

راهنمایی‌های مخصوص خودتان در مورد صرفه‌جویی در هزینه‌های استفاده از  پنجره فرانسوی را بدانید

اگر نتوانید فرد مناسب را پیدا کنید، نصب پنجره­ فرانسوی می‌تواند کاری پرهزینه و پر استرس باشد! خوشبختانه با مقایسه راهنمایی‌ها و نظرات موجود، می‌توانید شرکتی را بیابید که برای شما مناسب­ترین گزینه برای نصب پنجره های دوجداره است. مقایسه نظرات به شما این امکان را می‌دهد که پولتان را هدر ندهید و مجبور به خرید نیز نیستید.

پنجره فرانسوی upvc چیست

پنجره ­فرانسوی چه هستند؟

پنجره ­فرانسوی پنجره‌ایی ­قدی هست – برخی اوقات به عنوان درب­های فرانسوی شناخته می‌شوند- با شیشه‌هایی بسیار بزرگ. گاهی قسمت‌های بالایی یا پایینی درب لعاب کاری نشده‌اند اما سبک طراحی آن‌ها این است که قسمت‌های بیشتری از آن شفاف باشد. تفاوت پنجره‌ فرانسوی از درب های پاسیو یا درب های کشویی  را در این می‌دانیم که پنجره‌ فرانسوی به جای داشتن مکانیزم کشویی، به داخل یا به بیرون باز می‌شود. پنجره فرانسوی، درب­هایی با دو لولا هستند که معمولا به بیرون باز می‌شوند. این نوع پنجره برای خانه‌های کوچک مزایای زیادی دارد چرا که می‌توانید به جای از دست ­دادن نیمی از فضا با استفاده از درب­ های­ کشویی، می‌توانید با باز کردن کامل پنجره­ فرانسوی از فضای بیشتری بهره ببرید.

آیا پنجره‌ فرانسوی ایمن هستند؟

اغلب مردم در مورد امنیت پنجره‌ فرانسوی نگرانی‌هایی دارند، در حالی که این نوع نگرانی برای نصب هر نوع درب و پنجره‌ای در خانه وجود دارد. مطمئن باشید که نمونه‌های جدید مورد تست ایمنی قرار می‌گیرند. به دنبال درب هایی با ۳ یا ۵ چفت برای بستن درب و چارچوب باشید.

از ارائه­ دهنده پنجره‌ فرانسوی خود بپرسید که آیا دربی که خریداری می‌کنید دارای بازدارنده هست تا مانع باز شدن درب در برابر باد شدید شود. اگر نه خودتان یکی پیدا کنید و خود را از دردسر نجات دهید! بازدارنده­ها می‌توانند  براحتی نصب شوند و در جای خود قرار گیرند یا بسته به محصولی که انتخاب می‌کنید برای نصب به کمک یک متخصص نیاز داشته باشند.


اطلاعات بیشتر در : پنجره فرانسوی upvc